what's on my mind

what's on my mind

onsdag 22 februari 2012

jag saknar

Jag vill inte åka hem men det finns vissa grejer jag saknar, det mesta är mat,
men det viktigaste är: ett privatliv.

Det känns som om man aldrig får vara ensam. Så nu tar jag en stund till att bara vara själv i mitt rum och göra läxan, läsa, sjunga, titta på någon serie innan det är dags för matlagning igen.
Visst det är väl trevligt att bo med andra, men jag saknar att bara kunna komma hem till min egna lägenhet och göra vad jag vill utan att behöva prata med någon eller anpassa mig efter alla andras rutiner.

Saker jag saknar hemifrån är: god mjölk, grovt knäckebröd, min ägg-skärare, att inte snåla på vattnet, LÅNGA DUSCHAR -att inte varmvattnet tar slut efter 5 minuter och sedan frysa ihjäl i kallvatten.

Jag saknar sushi och yakiniku!!
titta vad gott!

Jag saknar mina vänner så klart, och min familj! 
Men allra mest privatlivet, det är viktigt för mig alltså. 

Jag är inte så kräsen, jag klarar mig i de flesta situationer, men privatlivet är det viktigaste för mig.
Jag saknar att gå runt och se sunkig ut, sjunga högt och länge och läsa en massa roliga saker.

Annars trivs jag bra i Barcelona, klasskamraterna är goa tjejer och kille, och det finns massor med grejer att se och göra här. Undrar när mamma behagar hälsa på? 

I helgen ska det bli runt 20 grader enligt en klasskamrat! Det ser jag fram emot, då ska jag vara ute och njuta.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar