what's on my mind

what's on my mind

söndag 4 mars 2012

saker jag lärt mig i Barcelona

Det finns vissa saker jag har lärt mig här i Barcelona.
All lärdom är nyttig, på ett vis eller ett annat.

*Jag har lärt mig att duscha på 15 minuter eller mindre (eftersom varm-vattnet hemma inte räcker längre än så)

*Jag har lärt mig att tvätta händerna i kallt vatten

*Jag har lärt mig att inte frysa när det är ca 15 grader inomhus

*Att det är helt okej att inte komma i tid till lektionen och att svara i mobilen på lektionstid (om du är spanjor)

*Att 23.00 visst är en helt normal tid att äta mat på

*Att dricka kaffe! Jag har idag lärt mig att beställa en stor kopp kaffe med 20% kaffe i och 80% mjölk! Den heter "café cortado" och så finns det en som är "extra cortado" som det är typ 10% kaffe i! Det går faktiskt att dricka det utan att få ont i magen!

Nu har jag gått med i ett gym som är super fräscht och fint och ligger 5 minuter från där jag bor.
Det är så fint så jag vill nästan bosätta mig där! Och dom har bubbelpool, bastu, man får använda deras handdukar och de har duschkräm, schampo och balsam i varje dusch.
Duscharna har dörr, så man behöver varken se någon naken eller bli sedd naken. De har en massa aktiviteter som ingår i priset, så det är bara att knalla in på vilken man vill. Idag provade vi D-Tono som är en typ av dans. Någon gång i veckan vill jag prova Yoga och Body Combat.

Ja, det var väl allt för denna gången, imorgon har jag en läxa att läsa upp och en presentation i Public speaking in English.
Förresten har vi fått en ny lägenhets-kamrat, han heter Filipe och är från Frankrike.
Jag saknar kinesen, han är i Frankrike nu och skaffar visum för att kunna få fortsätta praktisera i Spanien.
Han är trevlig, respektfull och renlig av sig. Precis hur man vill att en lägenhets-kamrat ska vara.

Okej, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar