what's on my mind

what's on my mind

måndag 30 januari 2012

Skola och Ikea

Idag sa Tina nåt roligt på lektionen.
Hon skulle säga du tvättar dig, men hon sa "du tvättar mig" på spanska, hon började skratta och då tänkte jag på häromdagen då hon sa "min mormor är svart" istället för "väskan är svart" på spanska, då började jag också skratta!
Annars går det bra i skolan.



Svenskarna har anlänt till Ikea!


Efter skolan letade vi upp Ikea, eftersom vi behövde några grejer som inte fanns hemma, typ skålar att äta ur och besticks-låda, dusch draperi som vi ska använda efter vi skurat badrummet. Och en kopp.
Jag behövde en kopp som jag kan dricka te ur. Det finns inga här. Och glas, så vi hittade 6 plastglas för 20 kronor, vilket var överkomligt. Sedan åt vi köttbullar till lunch/middag på Ikea food och sjöng sveriges nationalsång på väg till kassan.





Det var en REDIG portion, dom hade något mystiskt kött dom serverade med potatis också tror jag som var jättestor! Lite nyfiken blev jag på köttet men jag hade aldrig orkat äta upp det. Jag orkade inte äta upp alla dom här köttbullarna heller för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar