what's on my mind

what's on my mind

tisdag 17 januari 2012

Första dagarna i Barcelona!

Tänkte göra om denna bloggen till en blogg om mitt liv här i Barcelona, Spanien.

Nu har det gått 5 dagar sedan vi (jag och Tina) kom till Spanien-land och vi har haft fullt upp hela tiden!

Vi checkade in på Hostel One Centro där vi frågade om allt haha och de var jättetrevliga!!

Hostel One - sängarna, min nederst.


Följande dagar Fredag och Lördag spenderade vi med att hitta runt i Barcelona centrum och jaga lägenhet, de visningar vi hade bokat var INTE acceptabla, de ville ta 700 Euros för ett litet råtthål med endast en säng och lås på kylskåpen och inga fönster! Så vi gick till skolan och frågade om dom hade några tips. Vi mejlade och ringde lite och fick tag i en som visade oss den lägenheten vi bor i nu.

På söndag flyttade vi in, och lyckades missa hur sketet det var. Så efter första skoladagen igår och idag så har vi städat städat städat. Jag vill inte bo i smuts där man inte ens kan ställa nånting.
Salmonella och e-coli bakterier --NEJ TACK!

Så vi har bara vissa delar av köket kvar.

Torre Agbar

På bilden ovan kan man se Torre Agbar som ligger nära ett stort köpcentrum som heter Glories.
Vi tyckte den var rolig för den liknar en tampong litegrann, hahahah!!

Ett jättefint apotek med en orm och en skål!

Såg denna bilden på väg till skolan antingen första dagen eller idag (andra dagen), kommer inte ihåg faktiskt!

Eftersom Tina inte kan någon spanska alls så har jag fått öva mig jättemycket i min spanska, till och med före lektionerna eftersom jag fått fråga om vägen och beställa och kolla vad olika produkter innehåller, prata med kassa personal och så vidare. Jag är med i nybörjar-gruppen för att jag känner att jag kan inte grammatiken, det är den jag har problem med plus att jag inte kan vissa ord.
Men våran lärare Nina säger att jag kan jättemycket. Jämfört med Tina kanske det är sant, men jag är knappast flytande! MEN det kommer ordna sig så fort jag får grepp om grammatiken!!

Först ska vi ha bara spanska fram tills 20:e Februari, sedan ska vi börja med Hotel Management kurserna, och det ska bli spännande alltihopa!

Nu ska jag strax sova så jag får mina 8 timmar innan det är dags att gå upp för ännu en skoldag.

God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar