what's on my mind

what's on my mind

fredag 27 januari 2012

Äntligen Fredag

I veckan blev det lite CSN strul, så det passar väl bra att jag ändå bara ska städa, plugga och tvätta i helgen. Det behövs damsugas rejält. Och vi ska skriva ett städ schema, för hittills har det bara varit jag och Tina som städat...

Vi upptäckte i veckan att det inte är så himla långt att gå till skolan, så när tunnelbane kortet går ut om ca 3 veckor ska vi börja promenera till skolan, 45 minuter tar det ungefär.

I övrigt går det bra i Spanskan, inget spännande att berätta, förutom att vi ska ha ett prov nästa Fredag.

Man lär sig lite om spanskt liv medan man lever här, exempelvis har jag idag fått reda på anledningen till varför Spanien har så knäppa bidrag till melodifestivalen: det är för att ingen i Spanien bryr sig om Eurovision Song Contest, de har typ en tävling på nätet där de får tävla och den som har knäppast bidrag vinner. Hahah.
Här äter man inte lunch förrän vid två-tre nån gång och middag vid 10 på kvällen.
Ungefär när jag ska gå och lägga mig sätter grannarna igång och lagar mat med andra ord.´

Vi har hittat ett favorit café nära skolan där vi dricker te/kaffe på rasten. Dom är jätte trevliga och efter första gången kom gubben som har stället ihåg exakt vad jag ville ha: mint te. :)

Igår hade de engelska kanalerna helt plötsligt blivit dubbade till spanska, och det går inte att ändra i inställningarna på tv:n, eller rättare sagt, det fungerar inte, så igår hade vi Warrick time på spanska (CSI), jag sa till Tina att det är lika bra att vi lyssnar på så mycket spanska som möjligt så lär vi oss, men det tyckte inte hon, lol.

Nu ska jag nog äta lunch, oj va sent det var, det blir nog en spansk lunch idag tror jag. >_<

Bloggar mer i helgen ifall jag får för mig att göra något roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar