what's on my mind

what's on my mind

onsdag 30 januari 2013

Underbart rolig recension av Mornington Hotel!


“Bra läge - i övrigt katastrof”1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs den oktober 10 2012 från mobil enhet

Försöker för närvarande somna i en säng på Mornington. Det går inte. Ljudvolymen från omkringliggande nattklubbar är obarmhärtigt hög - rummet skakar bokstavligen.

Överlag är Mornington generellt sunkigt. Hotellet är inrett i en mörk, murrig stil dominerad av dygröna draperier och svarta träpaneler. Det känns kort sagt som en tredje klassens bordell. Att rummet endast har minimala fönster mot Hotellets neonskyltar gör knappast saken bättre.

Rummen är torftigt inredda. Så självklara saker som garderob, strykbräda, säkerhetsbox och minibar saknas. Detta är kort och gott en plats som är tänkt att enbart sova på. Ironiskt då att sömnen förstörs av den vansinniga ljudvolymen.

När jag anmärkte på ljudvolymen (ett på natten en onsdag) fick jag en näsvis kommentar om att Avenyn minsann är högljudd serverad. Om man nu är medveten om problemet - varför inte satsa på ordentlig isolering? Jag har bott på hotell i storstäder världen över och aldrig - aldrig - stött på en sådan kombination av hög ljudvolym, dåligt bemötande och högt pris.

Frukosten är för övrigt en saga i sig. För mig finns två riktigt viktiga inslag på en hotellfrukost: kaffe och bacon. Kaffet är så surt att det över huvud taget inte går att dricka.
Baconen så bränd att den utgör en reell hälsorisk.

Kort sagt tycker jag att man kan behålla sina 1500-2000 kr och sova på en parkbänk på Avenyn i stället. Garanterat likvärdig komfort, och nattpatrullerande polis ger sannolikt en bättre service än Morningtons snorkiga receptionister.



Detta (nästan) poetiska omdömet var det roligaste, mest detaljerade omdömet av en hotellvistelse jag någonsin läst! Det blev bara bättre och bättre ju mer man läste. Eller sämre och sämre beroende på hur man ser det ^_~  "Det känns kort sagt som en tredje klassens bordell" gjorde min dag! Hahahahaha!
Men ärligt talat, vem fasen bokar ett hotellrum mitt i en party-gata när man tänkt sova?
Det finns grymt många hotell för samma eller billigare pris där det inte ligger klubbar intill. :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar