what's on my mind

what's on my mind

söndag 10 juni 2012

Seoul, Korea 2012


Tänkte jag äntligen skulle lägga upp lite bilder från när jag och Tina så spontant bestämde oss för att åka till Sydkorea och semestra en vecka eftersom det ändå var lov i skolan i Barcelona i början av Maj.

                                               Vi börjar med en liten bild av Korea från ovan
Visserligen inte hela Korea, haha, men ändå, en liten bit

Wiiiie är officiellt på Koreansk mark!(Eller buss)
Har växlat tiotusentals won! Och jag känner mig nästan lite rik :P
Är inte beredd på att Tina tar kort på mig när jag sjunger karaoke (eller No Re Bang som det heter på koreanska)
Åt världens godaste parfait på Baskin Robbins <3

Vad är en resa utan lite roliga namn!? Hahaha
Den första är en väg eller en affär? Den andra "chewy cock" är en dryck. LOL

I Korea så dricker man ju faktiskt ÖL, vare sig man gillar det eller inte eftersom Big Bang, min favoritgrupp har gjort reklam för den! Hite!

Lite kultur: besökte ett världsarv i korea; Palatset Changdeok
och även Palatset Kyongbok
Här är jag och Råttan! Eftersom mitt tecken är råtta i det kinesiska zodiaket.

vackra blommor vid palatset


Sedan så drack man och åt en hel del fina grejer i Korea, maten var ju oslagbar till ett oslagbart pris också!
Låt mig presentera: soju!!!!
(Koreanernas favorit sprit, den är nästan lika viktig som kimchi som dom har till allt!)

Denna efterrätt var jättegod och ganska nyttig, den bestod av krossad is i botten med mjölk (eller grädde?) och frukt i skivor och bönpasta ovanpå. 

Sedan har vi träffat lite kändisar också

Jag och min favorit i Big Bang: G-Dragon!!!
(Mötte honom i Coex mall, ett stort underground köpcenter!)

G-Dragon, jag och SeungRi ^_^

Minho (fr SHINee) och jag <3 


dom här rätterna var jättegoda!
mmm va gott det var!

Sista kvällen: väntade på att få komma upp i Seoul Tower


Seoul Tower by night:

Träffade på Jang Geun Suk uppe i tornet!
Tyckte vi passade bra ihop!

Den vackra utsikten: Seoul på kvällen uppe i Tornet aaaw

Sista måltiden! Hahaha
Åt kimchisoppa och ris och Tina åt koreanska dumplings
Sedan åkte vi hem till Barcelona igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar