what's on my mind

what's on my mind

fredag 29 juni 2012

Montjuic & annat

Såhär ser det ut vid hundparken där jag bor.

Jag röker en väldigt stor cigarett vid sjukhuset (trots att man inte får, schhh!)

Detta är L'illa (uttalas La Illa, för spansktalande) Vi uttalade det Lilla på svenska innan vi lärde oss att det var Katalanska för "ön" (Favorit shoppingcentret).

Fint hus!

Staty av en bok vid Passeig de Gracia

Tina har hittat sin affär!!

Uppe vid Montjuic! Äntligen! Konstmuseum som förmodligen var ett palats förr i tiden.

Här står jag utanför Montjuic och står.


Det var varmt den dagen! Så lite skugga och mojito på det, är inte fel!

Skål!

Dessa trappor var inget att leka med! Jag fick kramp i låren efter jag gick upp och nedför dom!



Utsiktspunkt väl uppe i trappan! Vackert..



Utsikt från högst upp på Montjuic.

Tittar man noga kan man se Sagrada Familia och Torre Agbar!

Denna farbrorn spelade så fint, bakgrundsmusik till utsikten!

Montjuic bakifrån

"Jag gillar GLASS!" 

Svettig men glad! Rosa blommor bakom mig.

Fontäner får man aldrig nog av.

som sagt...

Tele-torn

I värmen blir man läskad av vattnet!

Vid utsiktsplatsen.

Tina har tappat kryckorna :(

Palau Sant Jordi


Besökte även shoppingcentret Las Arenas.


Nu är det inte långt kvar tills man ska hem!
Och tur är väl att man åker när det är som finast så man kan minnas det bästa.
Fast det ska bli lite sorgligt att åka ifrån detta hemmet också! T_T 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar